Copyright ProBrows Europe.

Kui sa veel ei tea, siis BrowSwag on t-särgi bränd, mis on suunatud kõikidele kulmumaailma armastavatele tüdrukutele kõikjal planeedil Maa. Kuna avasime selle lehe sisuliselt üle-eile võib jääda mulje, et järgnev lugu on osa selle promokampaaniast. Ometi see nii ei ole. Räägime avameelselt, mida selle brändi loomisest õppisime.

 

Mis osutus kõige raskemaks?

Vaatamata sellele, et pidasime ennast ja oma USA partnereid turunduse valdonnas tugevaks ja ka muidu loovateks, peame tunnistame ka mitmeid vigu. Nimelt, olime suhteliselt naiivsed selle osas, kuidas jaotub säärase ettevõtmise juures panus erinevate osatööde vahel nii rahalises mõttes kui ka aja ja energia osas. Algselt kujutasime ette, et kõige suuremaks küsimuseks on tehnoloogilise lahenduse loomine, mis võimaldaks särke probleemivabalt kõikjalt maailmast osta. Ja mitte ainult osta, vaid osta tõesti sujuvalt nii, et inimene ostukorvi juures ära ei loobuks, saaks tasuda kõigi krediitkaartidega ning ei peaks selleks väljuma mistahes teise brändi keskkonda. Loomulikult võttis selle arendamine teatud osas aega ja vaeva ja tundus alguses päris keerukas., kuid üsna pea selgus, et see keerukus on naeruväärne võrreldes muuga. 

Nimelt, nii nagu väga paljudes valdkondades, toimis ka siin 80:20 reegel ja kui sisu (ehk siis särgid) moodustab kogu lahendusest 20% kulus selleks kindalsti vähemalt 80% kogu pingutusest. Miks? Erinevalt tehnilistest lahendustest ja muust teostusest, mille puhul on võimalik protsessi selgelt määratleda ja hinnata, on millegi originaalse ja uue välja mõtlemine kordades raskemini teostatav. Tuleb tunnistada, et hindasime üle oma võimet niiöelda tühja koha pealt uusi asju välja mõelda, ilma et need oleks tundunud ilmselged klišeed või mõne juba olemasoleva mõtte nõrgemad koopiad. Pidime kaasama mitmeid teisi inimesi ja panustama palju rohkem aega ja raha kui algselt arvestasime, selleks et jõuda orginaalse sisuni. Saime aru, et kõik teiste pealt maha kopeeritu on brändile pigem miinusväärtusega ning toimib ainult iseseisvalt uue välja mõtlemine. Õppetund sellest on väga lihtne: kõige raskem on teha asju, mida pole olemas ning mida ei saa kuskilt enda projekti “ümber tõsta”. Õieti, on väga raske hinnata sääraste asjade teostamise aja- ja raha kulu ning enamasti on see suurem kui algselt loodetakse. 


BrowSwag kollektsioonide reklaam:

Copyright ProBrows Europe.

Kuidas ei tasu asju teha?

Teostuse osas õppisime kindalst seda, kuidas ei tasu asju teha. Peamisi õppetunde oli kolm. Esiteks, ei tasu asju teha mitte kunagi ainult kohalikul tasandil või kohalikul ning paari lähiriigi tasandil. Õnneks, ei tulnudki meil pähe teha näiteks eestikeelseid särke ja siis veel näiteks soomekeelseid (või läti- ja leedukeelseid) :D See mõte tundub isegi koomiline, kuid siinkohal tasubki mõista pigem põhimõttelist hoiakut, mis iseloomusab kõiki projekte ja ka palju tõsiseltvõetavamaid ärisid kui t-särkide tegemine. Pigem sageli kui mitte, tasub alustada koheselt rahvusvaheliselt ja nii, et turuks on terve maailm. 

Teiseks, sai meie jaoks päris kiiresti selgeks, et tavapärase ja tagasihoidliku lähenemisega kaugele ei jõua. Kui su sõnum mitte kedagi ei pahanda ja tundub vastuvõetav kõigile, siis on see määratud hukule. Nii, nagu kordab Nassim Taleb oma raamatus Antifragile - on mistahes loomingu majandusliku populaarsuse aluseks tihti lihtsalt asjaolu, et see mitmed inimesed hullumeelselt vihaseks ajab. Konkreetse näitena võib tuua t-särgi, mille peal on armas punane süda ja tekst ‘Respect Cash’. See ajas mitmed konservatiivsemad katseisikud alguses sõna otseses mõttes närvi ja nad soovitasid ‘mitte mingil juhul millegi nii küünilise ja labasega välja tulla’. Ometi müüsime juba esimestel pävadel seda särki üle 100 ühiku väga mitmetesse eri riikidesse ja kultuuriruumidesse. Seega: äre tee asju tagasihoidlikult ja liiga ettevaatlikult.

Copyright ProBrows Europe.

Kuulsaks saanud 'Respect Cash' t-särk

Kolmandaks, ei tasu üritada kokku hoida kvaliteedi pealt. Kuigi seegi tundub ilmselge, siis nagu hiljem selgus, on iga detail oluline. Pigem on odavam investeerida tunduvalt rohkem kui võtta risk seoses sellega, et ilmneb mõni üksikasi, mille madalama kvaliteedi tagajärjel antakse negatiivsem hinnang ka kõigele muule. Õppetund: iga detail on määrav ja tihti antakse negatiivne hinnang lähtudes kogu lahenduse kõige nõrgemast lülist.




3. Mida tasub oodata?

Käesoleva loo mõte ei ole see, et kõigil tasuks teha oma t-särgi äri ja hakata sellega maailma vallutama. Me ei kahtle, et see oleks paljude lugejate puhul võimalik, kuid seda me siiski ei soovita. Pigem tasub olla targem. Nimelt on kõikide sääraste projektide kasud seotud projekti enda loomisega palju vähem otseselt ja täiesti mitte-lineaarselt. Mida see tähendab? Sul ei tasu teha lihtsalt t-särgi brändi selleks, et teha t-särgi bränd, sellel peab olema konkreetne oma roll ja kindel koht suuremas plaanis. Me ei pea kindalsti kõige olulisemaks kasuks rahalist võitu projektist, küll aga võimalusi, mida säärane tegevus annab. Üheks neist on loomulikult see, et kõik taolised tegevused aitavad edasi arendada ja vääristada peamist brändi, millega inimestel lähedasem seos tekib. Kuid tuleb ausalt tunnistada, et seda kasu võib pidada pigem raskesti mõõdetavaks. 

Ühe konkreetse ja mõõdetava kasuna mitmest saame välja tuua aga näiteks selle, et antud projekti tulemusena oleme saanud luua sõna otseses mõttes kümneid isiklikke kontakte inimestega, kellega suhtlemisest varem lihtsalt unistasime. Kuidas täpselt me seda tegime? Juba enne selle brändiga välja tulemist võtsime nendega ühendust, ütlesime, et oleme saanud neilt inspiratsiooni ja palusime valida kolm särki, mida nad endale kingiks soovivad ja - pane nüüd tähele-, ilma, et oleksime midagigi vastu soovinud. Toonitasime, et see on lihtsalt kingitus inspiratsiooni eest ja me ei soovi selle eest mitte midagi vastu saada. Nende, maailma tasemel vägagi tuntud inimeste hulk, kellega meil õnnstus sel viisil suhtlemiskanal avada, ületas meie mistahes ootused. Mitmed neist on hiljem tunnistanud, et 99% kirjadest, mida nad (või nende management või assistendid) saavad on seotud sellega, et neilt tahetakse midagi ning ainuüksi selles plaanis eristuv lähenemine äratab juba positiivset tähelepanu. Õppetund: Kasuta brändi näiteks ka kontaktide loomiseks, millest võib tekkida täiesti geniaalseid uusi ärivõimalusi.

Loodetavasti andis see lugu sulle ideid ja said aru, mis on selle kõige mõte. Me usume, et sa suudad ise teha asju veel paremini kui meie, suudad õppida meie vigadest ja olla veelgi loovam, nutikam ning tõhusam. Kui sa nii teed, siis pole me tõesti absoluutselt kadedad ja oleme pigem õnnelikud, et said inspiratsiooni siit.