Mul oli väga põnev võimalus veeta viimased kaks päeva suheldes aktiivselt mitme iluvaldkonna turundusporffiga ühe suurfirma aastakonverentsil. Inspireerivate inimestega suheldes saab alati palju põnevaid mõtteid ja loodan, et järgnevad võivad inspireerida ka sind :)


1. Ära karda varastada ideid.

See võib kõlada isegi veidi nahaalselt ja kahtlemata julmalt, kuid selles on palju rohkem tõtt, kui enamik meist esmapilgul tunnistada sooviks. Tohutult palju häid asju on kuskil juba ära tehtud ja tõenäoliselt kordades paremini kui siis, kui ise kõike nullist tuletama hakata. Eks ütles ka juba Pablo Picasso-gi: Good artists copy, great artists steal. Ometi ei tähenda see loomulikult lihtlabaselt seda, et vaatad konkurendi lahedust ja siis teed sellest oma identse koopia ja siis lööd selle kõrval uhkelt käed puusa ja ütled: “Olemas!”. Mida see tähendab? Kogu aeg ja pidevalt tasub kõikjalt maailmast varastada häid ideid. Neid võib leiduda (ja tegelikult leidubki) paljude teiste valdkondade tegijate töös ning väga tihti ei olegi võimalik otseselt varastatud ideed seetõttu kohe täpselt samal kujul kasutusele võtta. 

Iga idee puhul, mis väärib varastamist, tasub iseendalt küsida: “Kuidas ma saan seda oma valdkonnas veel paremini teha?”. Kui sa nii küsid, siis oled astunud juba pika sammu edasi tavalise copy-cat-i staatusest ja nii suurejooneline kui see ka ei kõlaks: olekdki saanudki heaks ja loovaks turundusprofiks. Minu konkreetne soovitus sulle: otsi iga päev tipptegijate ja edukate firmade geniaalseid turundusideid, uuri nende lugude tausta, salvesta lingid ja pane need mõtted endale kasvõi kirja (nagu mina teen). Siis avastad juba mõne aja pärast, et kõige selle pinnalt tekivad su enda suures peas veel suuremad mõtted :)

 

2. Kõik suured muutused koosnevad väikestest.

Oleme kõik kuulnud sellest, et suurte asjade ära tegemine on väga sageli võimalik vaid siis, kui teha neid osade kaupa. Selle illustreerimiseks on kasutatud näiteks väljendit, et suure elevandi ära söömiseks tuleb alustada esimesest väiksest tükist. Ausalt öeldes see näide mulle väga ei meeldi, kuid üldse mitte selle pärast, et ma sellega põhimõtteliselt ei nõustuks. See on täiesti õige, et kõikide suurte asjade kordasaamine eeldab väga palju väiksemaid osategevusi ja eks ole ka mitmed meile kõigile tuntud “üle-öö” edukaks saanud firmade edulood tegelikult aastatepikkuse töö vili, millest me lihtsalt midagi ei tea. Mulle ei meeldi see näida sellepärast, et suurte asjade kordasaatmise lammutamine väiksemateks osadeks on oma olemuselt kasutu, kui sellega ei seondu nende väikeste asjade järjekindlat ära tegemist. Mida ma täpselt silmas pean? 

Tegevusi, ka kõige väiksemaid, on vaja igas päevas ja järjekindlalt. Olen veendunud, et nii nagu on võimalik kirjutada sisukas raamat, kirjutades sellest iga päev ühe lehekülje või alandada kaalu loetud arv gramme päevas, on võimalik saavutada edu ka mistahes teises valkonnas. Kui sa tegutsed kogu aeg, andes oma eesmärgile lähemale jõudmisse väikse panuse iga päev, siis kuhjuvad need tegevused heas mõttes üksteise otsa ja juba mõne kuu pärast tagasi vaadates näed, et oledki ära teinud midagi väga suurt, mille korraga ette võtmise peale sa mõeldagi poleks julenud. Tegevustest, mis aitavad sind suurtele eesmärkidele lähemale, on mõttekas välja kujundada harjumused, millest sa mitte mingi hinna eest ei loobu ja millega iga päev tegeled - nii võidki peatselt avastada, et oled võimeline imedeks.

 

3. Edu saavutamiseks pole kõige olulisem algkapital, teadmised või suhted, vaid…

Kindlasti tead edukaid inimesi, kes on väga targad. Samas, kui järele mõtled, tead kindalsti ka väga palju tarku inimesi, kes pole eriti edukad. Sama puudutab ka näiteks suhteid. Sul võivad need olemas olla, kuid kui sa neid järjepidevalt õigesti ei kasuta, siis ei jõua sa ka eriti kaugele. Üks asi, mida õppisin vesteldes maailmakuulsa brändi Collistari asutajaga, kes on juba seitsemkümnendates vanadaam, oligi see, et väga paljud nendest omadustest, mida inimesed peavad standardselt edu saavutamise eelduseks seda pole. Selleks, et saada tõeliselt edukaks ei ole vaja omada suurt algkapitali, tohutut sotisaalvõrgustikku või sügavaid teadmisi, selleks on vaja… just nimelt - tegutseda. Kui on üks asi, mida ka näiteks see daam oma olemuselt kehastab, ongi väsimatu kirglik tegutsemine. Vaatamata oma vanusele alustab ta igat päeva terve eri riikide müügiaruannete jälgimisega ning peale seda asub suhtlema võtmeinimestega, kellelt ta ei karda küsida kõike, mis nende tööd puudutab ja väga otsekoheselt. Seejärel kohtumised, kõned, nõupidamised, sotsiaalmeedia (sic!) jne.

Ilmselt oled näinud ka ise inimesi, kes lihtsalt on väga aktiivsed ning mitte ainult ei räägi, vaid ka tegutsevad reaalselt kogu aeg. Selliseid inimesi tabab edu lausa paratamatult varem või hiljem, sest nad lihtsalt loovad tunduvalt rohkem võimalusi. Kuidas siis ise nii aktiivslet tegutsema hakata? Sul pole võimalik enda sisse installeerida mingit tuuma-patareid, mis su liikuma paneb. Selle eelduseks, et viitsiksid nii aktiivselt pingutada on eelkõige see, et teed tööd valdkonnas, mis sind ispireerib ja huvitab. Olen väga õnnelik, et mul on õnnestunud selline valdkond leida ja soovin kindalsti, et see õnnestuks ka sul :)

Loodetavasti said neist mõtetest vähemalt midagi, mis vääriks heas mõttes varastamist ja edasi arendamist :)