Copyright ProBrows Europe.

Kui iluteenuste maailmas oleks klientide saamine ja raha teenimine väga lihtne ning möödaminnes teostatav, siis oleksid kõik tüdrukud rikkad ja edukad. Ometi see nii ei ole. Siin loos on ära toodud Forbesi artiklitest tõukuvana see, mis tegelikult on aidanud tõeliselt edukaid naisi iluvaldkonnas läbi lüüa. Loodetavasti leiad ka sina siit midagi kasulikku.


 

1. Saad alustada endast brändi loomist kohe


On ilmselge, et osad inimesed on rohkem introvertsed ning soovivad rohkem oma sisemaailma rahu ja teised rohkem ekstravetsed ning naudivad tähelepanu. Ometi ei tasu üritada põhjendada endale ära seda, et “salaja” ja vaikselt tegutsedes tabab sind edu, sest “su töö on lihtsalt nii hea ja räägib iseenda eest”. Paraku see nii ei ole ning seeõttu tekibki just ilu- ja trenidimaailmas ebaõiglaselt suur eelis tüdrukutele, kes tulevad toime suurema tähelepanuga ning suudavad enda isiku vastu huvi äratada luues endast brändi. Järjest kiiremini muutuvas maailmas on selleks palju võimalusi, kuid ometi enamik ei kasuta neid. Mida siis täpselt teha? Esmalt tasub alustada sellest, et hindad kriitiliselt seda, kuhu su praegune olukord sind tulevikus välja viib. Kui oled tubli töötaja kuskil salonginurgas ning kõik, mida sa teed, aitab edasi vaid sinu tööandja brändi, milles sul igasugune osalus puudub, siis ilmselgelt ei saa su oma brändi loomisest juttugi olla. Oled lihtsalt palgatööline, kellel puudub vastav võimalus. Loomulikult pole sellest iseenesest midagi halba ja paljud rahulduvadki pelgalt palgatööline olemisega, kuid samas tasub sul lihtsalt arvesse võtta, et oled ennast selle läbi ära lõiganud tervest võimaluste maailmast, mis sind tõenäoliselt su eesmärkidele saavutamisele märksa kiiremini lähemale aitaks.

Nüüd võid mõelda, et “tore küll, aga ma pean ju tööd tegema ja arveid maksma ja ma ei saa mingi oma värgiga tegeleda”. See arvamus on vale. Lahendus sellisele olukorrale on tegelikult imelihtne ja selle on kokku võtnud meie hea sõber Timothy, kellega ProBrowsi tüdrukud on aastate jooksul päris palju suhelnud. Võiksid alustada sellest, et loed läbi tema raamatu “The 4-Hour Workweek”, mis on saanud meie tüdrukute seas juba klassikuks (kui sa seda tõesti veel teinud pole) ja saad mitmeid praktilisi nõuandeid, kuidas alustada oma brändi loomist ja iseseisva äri poole liikumist paralleelselt kellegi teise heaks töötades. Paljud on seda teinud ja just nii oma edule aluse pannud.


 

2. Kujunda välja selge identiteet, mis põhineb autoriteetsusel


Mis on see, mis annab sulle tegelikult eelise teiste ees ning toob kliendid sinuni? See pole lihtsalt aktiivne lahmimine mingite sooduspakkumistega või oma iga toidukorra detailne jäädvustamine Instagramis. Nii nagu mistahes teise kaubamärgi loomisel, tasub ka enda brändi arendamises valida pikaajaline strateegia ja kujundada välja selged väärtused, millele su bränd tugineb. Kõlab tõesti suurelt, kuid mida see siis praktikas ikkagi tähendab? Ainuke pikaajaliselt toimiv väärtus, mille saad oma brändi loomisel aluseks võtta, on autoriteetsus. Ilutöötajad suudavad olla oma brändiga edukad vaid siis, kui järjest suurem osa inimestest tunnustab neid valdkonna professionaalse spetsialistina. Sisuliselt muutubki suur osa turunduse tegemisest ja pakkumise välja mõtlemisest mõistlikukstegevuseks alles siis, kui oled juba piisava autoriteetsuse saavutanud. Miks see nii on? Sellepärast, et enne, kui inimene sinu pakkumisesse süvenema hakkab, küsib ta endalt: kes see naine üldse on? Ja kui ta ei saa piisavalt kiiresti kinnitust sellele, et tegemist on spetsialistiga, kes omab autoriteetsust, võib teenuse hinnaks olla ka 0 eurot ja ta ei osta ikkagi, vaid kogub raha ning maksab turuhinnast kõrgemat hinda tegijale, kes omab piisavat autoriteetsust.

Samas ei teki autoriteetsust iseenesest ja kuskiult peab ju alustama. Õige. Autoriteetsust ei saa tühja koha pealt tekitada ning kindlasti pole mõistlik hakata seda kunstlikult võltsima püüdes jätta endast profi muljet valdkonnas, mis sind küll huvitada võib, kuid millest sa eriti palju ei tea. Mida siis teha? Paljusid edukaks saanud ilutöötajaid ühendab aga ka Forbesi kohaselt kaks asja: nad on äärmiselt ambitsinoonikad ja tänu sellele võimelised väga aktiivselt uusi asju õppimia ja nendesse süvanema ning teiseks võimendavad oma edu maksimaalselt ning ei karda seda demonstreerida. Nende asjade üle tasub mõelda ning väga sageli ohverdada näiteks nädalavahetuse peoõhtu (mis võib väga sageli ära nullida ka kõik järgmise päeva sisulised tegevused) selleks, et lugeda raamatuid, õppida uusi asju, vaadata videokoolitusi ning saada juurde tegelikku kompetentsi, mis on autoriteetsuse üheks ülioluliseks aluseks.


 

3. Loo pidevalt väärtust ja ära oota koheseid vasuteeneid


Pikaajaliselt on võimalik luua endast edukas bränd vaid siis, kui lood pidevalt rohem väärtust, kui seda niiöelda klientidelt rahas “välja võtad”. Mida see täpsemalt tähendab? Kui inimene saab nii vanaks, et hakkab mõistma seoseid erinevate asjade vahel, on äärmiselt loogiline ja inimlik hakata ootama kasu sellest, mida sa teed. Näiteks osutad teenust, mida sa oskad: teed soengu, küüned, microbladingu protseduuri või mida iganes ja inimene maksab sulle. Väga lihtne ja loogiline - lood väärtust ja saad selle eest tasu. Ometi oma brändi loomisel nii ühene seos ei toimi. Väärtust tuleb luua pidevalt ja tihti ka olukordades, kus sa ei saa selle eest kohest tasu. Selle illustreerimiseks toon konkreetse näite: umbes pool aastat tagasi otsustasime ProBrows Eestis hakata koostama postitusi kodulehe inspiratsiooni ossa väga lihtsa eesmärgiga: jagad neid mõtteid, mis on meile endile kasulikuks osutunud lootuses saada nii parem kontakt iluvaldkonnast huvituvate tüdrukutega. Kui arvad, et säärane aja, energia ja raha investeering õigustas ennast kohe alguses, siis eksid rängalt. Esimeste kuude jooksul mõtlesime korduvalt, kas sellel kõigel üldse on mingisugust mõtet ja tundsime ennast sageli lollidena, kes iga päev teevad tööd vaid mõnele niiöelda diehard-fännile. Ometi oli tarvis lihtsalt oodata ja jätkata selle tegemist. Käesolevaks hetkeks on meie postitusnimekirjal üle 3000 liikme ja postitusi loevad iga päev üle tuhande tüdruku. Seega on see kõik ennast ära tasunud, kuid kindlasti mitte nii otseselt kui võiks arvata, vaid märksa pikemal perioodil.

Ka Forbes kinnitab, et just võimekus mitte ära loobuda väärtuse loomisest ka siis, kui sellele ei järgne kohe, samal hetkel vastureaktsiooni, eristab ilutööstuses edukaks saanud üksikuid naisi tuhandetest, kes üritavad midagi teha, kuid loobuvad ära, kui ei näe, et sellest oleks kohest kasu. Kui lood pikaajaliselt tunduvalt suuremat väärtust, kui rahaline tasu, mida kliendid sulle maksavad, siis on edukaks saamine paratamatu. On vaja vaid järjepidevust. Pole ju mingi uudis, et valdkondade üleselt on statistiliselt ära tõestatud, et valdav osa ära loobumustest toimub vahetult enne seda, kui vastavat tegijat oleks lõpuks ometi tabanud kauaoodatud edu :)

Loodetavasti aitas see jutt panna sind natuke mõtlema enda brändi loomise üle ja palun arvesta, et see polnud mõeldud lihtsalt ühe promoloona. Mõtle nende asjade peale, tegutse ja tee seda kõike veel paremini kui meie - me pole kadedad, vastupidi - kui suudad tänu sellele teha midagi meist edukamalt, tunneme sellest pigem rõõmu, sest kindalsti tuleb see meile tagasi kuidagi teistmoodi, teises olukorras ja sageli ootamatult :)