Copyright ProBrows Europe.

Järjekordne tass kohvi… Kofeiin - kindlasti kahjulik ja samas nii vältimatu, nagu Henry Rollins ütles - “The black blood of creativity”. Kellaaeg - Sa ei taha seda teada, kojamehed tõusevad juba ja peotüdrukud mõtlevad, kas võtta oma varahommikune kebab Tommy Grillist või mõnest Suur-Karja tänava wannabe restoranist, mis mõjub nende seedimisele sama turgutavalt kui need viimased 6 shotti, mida tegelikult vaja ei olnud ja mille nad ikkagi ära jõid, sest sel hetkel tundus see kõik nii glamuurne… Ok, asjast.

 

Kõik see, mis teistele minu juures kõige rohkem närvidele käib, on mind elus kõige rohkem edasi aidanud…

Hiljaaegu oli mul tore võimalus vestleda ühe Soome räp-artistiga (jah, jah, veedan nüüd järjest rohkem aega Soomes - see pole vist kellelegi uudis :) ) - kes ütles täiesti siiralt: “Kõik see, mis teistele minu juures kõige rohkem närvidele käib, on mind elus kõige rohkem edasi aidanud”. Kui ma küsisin, mis täpselt, siis tõigi ta just välja oma ebanormaalse vajaduse teha asju perfektselt. Kilišee? Kahtlemata, kui võtta seda lihtsalt kui mingit steitmenti, millega ülbitseda üritatakse. Kui see on aga ilming sisemisest vajadusest, millele lihtsalt vastu ei saa (nagu see selle mehe puhul kindlasti on), siis saab sellest drive, mis muudab nii su enda kui teiste elusid.

Mida see täpselt tähendab? Selleks, et teha midagi hästi või isegi väga hästi võib kuluda X ühikut aega. Selleks aga, et teha midagi erakordselt kulub täpselt kaks korda kauem. Või isegi rohkem kauem. Viimane samm, et viia midagi 95% pealt 100% peale või sellele võimalikult lähedale, eeldab vahel suuremat panust töö, aja ja energia osas, kui esimese 95% saavutamine. Tore küll, aga miks sa sellest räägid, võid nüüd mõelda. Well… põhjus on lihtne. Just seda sama teeme praegu kulmukoolituste osas Eestis ja teistes Skandinaavia riikides.



Tavalised tüdrukud imesid ei tee…

Loomulikult ei ole hetkel kulmu- ja ripsmekoolituste turul midagi põhimõttelist puudu. Koolitusi tehakse, neil on osaleijad, kõik näib toimivat. Olukord on täpselt samasugune nagu autoturul enne Teslat ja Elon Muski või tahvelarvutite turul enne iPadi ja Steve Jobsi. Ja nagu kõik teame, aeg-ajalt tulevad turule uued tooted, mis muudavad kõik (andestage seegi klišee, ainuke, millega saan selle kasutamisel end välja vabandada, on fakt, et siiralt usungi nii).

Kuidas me alustasime? Vaatasime pikalt ja põhjalikult läbi kõik, mis turul leidus. Rääkisime osalejatega - küsisime otse, mis väga meeldis ja kui nad olid sellest piisavalt rääkinud, siis ka seda, mis puudu jäi või nii väga ei meeldinud. Ja saime päris paju teada. Seejärel…ojah, algas töö. Mis see tähendab? Me ei võtnud appi mitte üksnes parimaid kulmuprofessionaale ja ripsme-kunstnikke, keda teadsime, vaid pöördusime ka väga tuntud koolitajate ja õpetajate poole. Olime täiesti ausad. Ütlesime välja, et me ei soovi teha Eesti parimat kulmukoolitust (sellise target-i osas oleksime iseenda peale kõvasti pahaseks saanud), vaid soovime teha minimaalselt kogu Skandinaavia (ja tegelikult ka vee mõne muu turu) jaoks parimat kulmukoolitust üldse.

Nende esimene reaktsioon ei olnud muidugi midagi üllatavat: “Te olete hullud…”. Nojah, kui me iga kord seda kuuldes euro saaks, oleksime juba… Eh, aitab klišeedest! Me olemegi hullud, vastasime, enamik neist noogutas selle peale tunnustavalt ja ühines meie sõbrast soome räppari repliigiga: "Olge. Ja see on kuradi hea (no tema ütles muidugi ühe teise sõna selle kohta, kui hea see on, aga seda ei julge kirjutada siia isegi mina). Sest tavalised tüdrukud imesid ei tee"..

 

The loser now, will be later to win…

Eh, mitmed tõeliselt kõvad tegijad on öelnud, et valdav osa maailmas toimuvast on võimalik endale selgeks mõelda läbi The Beatels’i või Bob Dylan-i laulu sõnade. Ja just Dylanit ma hetkel kuulangi :) Aga asjast. Kui olime kaasanud nii kulmu-, ripsme- kui koolitusprofid ja varasemad osalejad, algas põhiline osa tööst. Viie inimesega ja ma olen tõenäoliselt surmani tänulik kõigile neljale, kes suutsid pingutada vähemalt sama palju kui mina ja kelle ebanormaalne drive pani mind ennast veel rohkem pingutama, panime kokku programmid, mille tulemusena osaleja õpivad sama aja jooksul tõesti rohkem, praktilisemalt ja kiiremini kui kunagi varem. Kõlab suursuguselt? Kindalsti. Samas oleme seda testinud ja see töötab!

Saime aru, et nii nagu on kulmuäri või ripsmeäri eelkõige äri, on ka kulmukoolitus või ripsmekoolitus eelkõige koolitus - justnimelt rõhuga sõnal “kooltus", mille puhul on vaja osata eeskätt luua õige kaasav õpiõhkkond, muuta teadmiste omandamine praktiliseks ja läheneda osalejatele hoopis teistmoodi kui seda on varem tehtud. Pole mingit mõtet mõelda välja lahedaid pealkirju ja tekitada illusiooni sellest, et koolituse pakkuja on avastanud mingi uue trendi. Koolituse puhul ei loe pelgalt diplomid, ilusad jaotusmaterjalid või lahe hip-glamuuritsemine selle ümber. Koolitusest on kasu vaid siis, kui sel on sisu. SISU. Ja just selle pärast praeguste kulmukoolituste tegeijate, kelle steitmente arvestades võib neid julgelt meie hater-iteks pidada, hoiak meid nii palju kannustabki - sisu puudumist ei kompenseeri välise glamuuriga ja kuna me outwork-ime teid igal päeval nädalast, siis pole meil aega teile samaga vastata. Me teeme, mitte ei räägi. Ja teeme sisukalt.

Ja sisukas koolitus tähendabki seda, et nii materjal kui ka koolitamise protsess on hoopis teisel tasemel. Need pole kokku pandud eri kohtadest leitud materjalist ja lihtsalt väliselt üles vuntsitud. Nii materjal kui ka protsess on ka päriselt ülimalt-praktilised ning teadmised pole koolitaja poolt “tuimalt ette veeritud” (nagu nii mitmed praegustel kulmukoolitustel käinud osalejad on täiesti siiralt öelnud), vaid teostatud läbi täieliku empaatia ja kaasamise, millest ei puudu ka vajalik emotsioon.

Naudime seda, et oleme uued tulijad. Naudime teatavat underdogi-hoiakut, mis paneb meid veel rohkem pingutama ja oleme siiralt tänulikud sellele, et nii mitmed oma valdkondade absoluutsed profid on meile appi tulnud. Pingutame veel, et teid kõiki positiivselt üllatada ja kui selle juures on valida, kas minna järjekordsele sajaviiendale restorani-jõulu-ja-tegelikult-niisama-veini-peole - nagu nii paljud, kes keskenduvad välisele glamuurile sisu arvelt, teevad - või tõmmata Elon Musk’i eeskujul üks korralik “allnighter”, siis ojah… päris normaalsed me vist küll ei ole :) Aga vähemalt näitavad tulemused praegu, et oleme õigel teel…

Nüüd aga lähen küll magama ja lasen meie koolituse lähenemise kokku võtta Eesti vaieldamatult populaarsemal koolitajal - Ekke Lainsalul, kellelt oleme samuti nii palju õppinud.
 

Copyright Ekke Lainsalu - ekke.ee

Copyright Ekke Lainsalu - ekke.ee

Ekke Lainsalu: “Olen neile tüdrukutele korduvalt öelnud, et minu meelest teeb väga heast koolitajast suurepärase koolitaja just empaatiavõime ehk oskuse panna ennast kliendi olukorda: kuidas ta end tunneb? Mis teda köidaks, mis talle meeldib? See oskus on üks tähtsamaid skille inimestevahelises suhtlemises ja klienditeeninduses mis iganes tegevusalal. Ja nemad on sellest aru saanud.”.




Täname, et viitsisid seda lugu lugeda ja mitte paha pärast, kuid igati taotluslikult - kui kavatsed lähiajal investeerida kulmukoolitusse, siis oota veidi, varsti on meie programmid üleval ja saad ProBrows kvaliteediga koolituse, millest saab antud valdkonnas uus kullastandard :)


Siiri Tabri
kulmuproff ja koolitaja

Annika Iso-oja
kulmuproff

PS. Kuna iluteenuste, koolituste ja iseenda müügi oskuste arendamiseks on vaja õppida parimatelt, siis kui sul veel ei ole Ekke Lainsalu raamatut "Kuidas jõuda müügis tippu", siis osta see kohe - kliki siia!